Budapest – Bázakerettye 2007

Mivel úgy tűnik, hogy a 2008-as Budapest-Bamako rallin elindulunk, és az égvilágon semmiféle tapasztalatunk nincs az autós túrákkal kapcsolatban éppen kapóra jött a Bamako Challenge versenysorozat, ami felkészülés lehetőséget biztosít embernek, autónak, családnak. Nem túl hosszú induljunk/ne induljunk egyeztetést követően 2007 március 31.-én délután hat órakor megjelentünk a rajtnál. Hárman mentünk (Endre, Miki, meg én), mert Lackó éppen Londonban sörözött. Úgy döntöttünk, hogy a Forddal abszolváljuk az éjszakai futamot – szerintem a Ford nem egészen terepre készült, de erről majd később.hajnalban
A Budapest – Bázakerettye futam egy éjszakai „pontmegtalálós”, „milyenbetűtlátsz”-ós, „holafenébenvanakövetkezőpontkeressükmeg”-es verseny, amit a szervezők 2+12 órásra terveztek. A táv – gondolom a profik számára – 400km lett volna…mi ennél egy kicsit többet mentünk :)
Hatkor átvettük az itinert és elkezdtünk ismerkedni a gps-szel. Tekintve, hogy a csapat legextrémebb tagjai is csak képen látták a somogybabodi off-road találkozót, így nem csoda hogy nem voltunk képben arról, hogy mi is vár ránk az éjszaka.
Szóval megkaptuk az itinert és elkezdtem beletenni a koordinátákat. Itt megállnék egy pillanatra és megosztanám a nagyérdeművel a tapasztalataimat ezen téren :

  • Ne tegyél F betűt az egyes feladatok koordinátáinak feladathoz rendelésére, mert egyrészről tök felesleges, másrészről rohadt sokáig tart mindig eltekerni odáig az abc-ben
  • Amennyiben a feladatokhoz rendelt koordinátákat mégis F betűvel kezdenéd, még véletlenül se dönts úgy, hogy adott feladatnál szereplő további koordinátákat betűkkel különbözteted meg
  • A GPS feltöltéshez használj notebook-ot, ha nem macera szerezni egyet.Mondanom sem kell, hogy pl a hatos feladat harmadik koordinátáját F3C-nek neveztem el…két óra alatt vittem be a ~70 pontot :)
    Nyolckor rajt.
  • Miért informatikus az ember, ha nem azért hogy bízzon az adatokban, a gráfokban és az útvonaltervezésben ?! A csuda garminban kiválasztottuk az első pontot, és a Hajógyári Szigetről el is navigált a kütyü Törökbálintig, majd az M0-on egyszercsak azt mondta „Fordulj balra !”…Ekkor mellettünk egy kb 8 méter magas fal és korlát volt…”Fordulj meg !”…és így tovább vagy egy negyed óráig…a picsába…
    Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megosszam a következő tapasztalatot mindenkivel: a gps útvonal tervezője csak és kizárólag betonon, a városokban működik :)
    Az út amelyen az itiner által megjelölt pontot meg kellett közelíteni még csak nem is szerepelt a térképen (a TopoGuide bekapcsolásról majd később), de végülis csak meglett és egyre inkább kezdett tetszeni ez a dolog…
    Az útvonal a Vértes déli részét érintve haladt, majd Somogy megye dombjain haladtunk Nagykanizsa és Bázakerettye felé. A földutas részeket váltogatták az off-road szakaszok és némi beton.
    A kocsi egyébként meglepően jól ment terepen. mint kiderült – ellentétben a gyári katalógussal – van benne valami diffizár féleség is, meg felező, meg hát az automata váltó és a nyomatékos motor jó terepen. Annek ellenére, hogy a kocsi szerintem bő két tonna, simán felment és kijött mindenhová és mindenhonnan. Kényelmesen elfértünk benne hárman mindazzal a felesleges cuccal, amit elvittünk magunkkal, sőt még egy 150 centis jack is bement a csomagtartóba. Az viszont eldőlt, hogy Bamako-ba már nem lehet ezzel az autóba menni, mert 70-80 literes tankja lehet kb, viszont az úton több, mint húsz litert fogyasztott száz kilométeren…szóval nem valami takarékos.
    Valahol Fehérvár előtt egyszercsak meglett, az oka a hiányos térképnek:
  • Nem volt bekapcsolva a topogiude
  • Tiltva voltak a földutakInnentől már csak egy lépés volt, hogy a mókus szellentések helyét is tartalmazó katonai Magyarország térkép segítségével vezessük a Fordot egy gyakorlatilag csak tankkal járható útvonalon egy a Tanganyika tó méretéhez viszonyítható pocsolya felé. Tényleg hatalmas volt…inkább vállaltuk a verést, amit a gazdától kaptunk volna a felkel és meglátja, hogy a szántásában közlekedünk.
    Somogyban már éreztük, hogy szorít az idő, illetve kezdtük unni a földutakat, így elkezdtünk eléggé el nem ítélhető módon a betonutakat is használni…mentségünkre legyen mondva, hogy ekkor már kb reggel hat óra volt.
    Aztán jött a Citroenes srác…ha az ember jó sokat nem alszik, és átesik a holtponton, gyakorlatilag mindenen tud röhögni…nálam akkor volt a csúcspont, amikor – valahol Nagykanizsa alatt – egy betű keresése közben (bekapcsolva az istenharagja hajtás és felező!) szembe jött egy szintén versenyző légrugós BX…kész…
    Nagykanizsára szintén földúton, majd egy újabb tankolás (ja, tankoltunk éjfél után Velencén, ahol a MOL kúton kafa a KV), és irány Bázakerettye. Útközben még volt egy útközeli „találdmegabetűt”, amit teljesítettünk, de a bónusz feladat, meg a régi gázkút (azt állították hogy 70 éves) megtekintése elmaradt…
    Ehelyett 10:02 perckor befutottunk a célba…volt sült kolbász, meg mustár, meg kenyér ami marha jól esett.
    Összességében jó arcokkal és egy jó hosszúra sikerült (szerintem mi mentünk vagy 450 kilométert) útvonalon lettünk nagyon amatőrökként a 19. helyezettek.
  • Hozzászólás írása?

    0 hozzászólás.

    Szólj hozzá!

    WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
    treating male impotence